• 636211466403401250_Fuchs7.JPG
  • 636211466503557500_Fuchs8.JPG
  • 636211466589807500_Fuchs9.JPG
  • 636211466689651250_Fuchs10.JPG
  • 636211466774963750_Fuchs11.JPG
  • 636211466854651250_Fuchs12.JPG

Fuchs Ernst
*1930 +2015

Judith s hlavou Holoferna

ID Aukce: 568
gicléé/plátno - 51,5 x 55 cm
Odhad Galerie Kutná Hora v Kč

5 000 - 6 000
Vyvolávací cena:

2 750 Kč

Aktuální cena:

2 750 Kč

zbývá: 

Obnovuji

Minimální příhoz:
0 Kč
Pro podání nabídky do aukce se přihlašte nebo registrujte.
Účastníků: 0
Příhozů: 0
Seznam příhozů:
IDČas

Rozměry tisku 51,5 x 55 cm, rozměry plátna 57,5 x 61 cm, signatura autora ručně vpravo dole, edice 300 ks, zde 164/300. Nabízíme Vám unikátní gicléé na plátně, které mistr Fuchs vytvořil roku 2012. Lze říci, že gicléé je kvalitnější než litografie. Gicléé je jedna z nejpokročilejších technologií tisku užívaná pro digitální zachycení a vysoce kvalitní a věrné reprodukce originálních uměleckých děl z oblasti výtvarného umění. Tato technologie kopírování předloh vyhovuje standardům ICC (International Color Consortium) a umožňuje vytvářet výstupy jen těžko rozeznatelné od vlastního originálu. Vyznačují se shodnou barevností a kresbou jako originály; jde o speciální umělecký tisk lišící se kvalitou a trvanlivostí od běžného digitálního tisku. Tištěno na speciální plátno. Gicléé je využíván jak samotnými umělci, tak galeriemi, muzei či sběrateli výtvarného umění. Výtisk má přiřazeno unikátní sériové číslo a/nebo podpis autora, které zvyšuje jeho hodnotu pro sběratele. Obraz malován na počest Judith. Kniha Judith je jednou z knih Starého zákona. Kniha popisuje fiktivní příběh o tom, jak asyrský král Nabukadnésar bojoval proti Médům, až nad nimi zvítězil. Poté se chtěl pomstít západu, který mu v jeho boji nepřispěchal na pomoc. Všichni se mu podvolili, jen Židé nikoli. Ti se naopak opevnili v městě Betulii. Nabukadnésar proti Betulii vyslal vojsko pod vedením Holoferna. Ammónec Achior se jej pokusil varovat, že nad Židy bdí jejich Bůh, ale Holofernes ho za trest poslal přímo do Betulie, aby zahynul s tamními obyvateli. Město bylo obklíčeno, obleženo a sevřeno. Zachránila je zbožná žena Judith, která spoléhajíc se na Boha vyšla se svou služkou mimo město, nechala se Holofernem zajmout, oklamala ho a usekla mu hlavu. Poté se vrátila do Betulie. Následně bylo asyrské vojsko poraženo a odtáhlo pryč. Kniha končí písní chvály Judith na Boží dobrotu a věrnost.

 

Narozen roku 1930 ve Vídni. Rakouský malíř, grafik, sochař, scénograf, hudební skladatel, básník, filosof. Skutečná ikona a vizionář. Fuchs byl jedním ze zakladatelů slavné vídeňské školy fantastického realismu a spolu s architektem Friedensreichem Hundertwasserem byl jedním z nejvýznamnějších umělců poválečného Rakouska. Největší vliv na něj měl surrealismus, symbolismus i mistři gotiky a renesance. Ranou Fuchsovu tvorbu ovlivnilo dílo Gustava Klimta, Egona Schieleho, Pabla Picassa a Maxe Ernsta. Od Fuchse se naopak učili H. R. Giger nebo Zdislaw Beksinski. Jeho díla měla často hlubokou náboženskou a ezoterickou symboliku. Pro náměty se pak obrací k mytologii, psychologii a snům. Fuchs využívá ve svých obrazech detailní znalosti technik a postupů, které používali takoví malíři jako Albrecht Dürer či Hieronymus Bosch. Stejně jako oni využívá znalosti realistické kresby tak, aby i fantastické náměty měly uvěřitelné fyzické zakotvení, aby se v momentě, kdy je namaluje, staly existující jednotkou, otiskem jeho fantastického světa. Od patnácti, v letech 1946 – 1950, studoval na vídeňské akademii u Robina Andersena a Alberta Parise Gütersloha. První výstavu měl v Paříži roku 1949, kam se také roku 1950 přestěhoval, a kde strávil dvanáct let. Následovaly cesty po Americe, Itálii, Španělsku, Anglii a Izraeli, kde také delší čas v klášteře pobýval a maloval ikony, přičemž prohloubil svoje chápání židovsko-křesťanské náboženské tradice. Roku 1962 je zpět ve Vídni, už jako celosvětově uznávaný umělec, a kde obdržel titul profesor. Nejvíc mu vyhovují výtvarné metody, které se používají už po staletí, jako je lept, rytina, obyčejná grafitová tužka nebo vaječná tempera. Zářivé barevnosti dosahuje trpělivým lazurováním, tj. kladením slabých vrstev barvy jednu na druhou. Velkou část jeho práce inspirovaly konkrétní obrazy starých malířů. Nekopíruje, ale vytváří moderní variace, zpracovává je znovu podle svého nejlepšího přesvědčení jako ozvěnu setkání s mistrovských dílem. Jsou to jakési odpovědi na témata a umění, které si vysloužily populární přízvisko věčné. Číst jakýkoli rozhovor s tímto umělcem je velmi inspirující. Roku 1972 ve Vídni koupil vilu, kterou kompletně zrenovoval ve svém specifickém stylu a vytvořil z ní soukromé muzeum, kde vystavuje své práce. Moderní Fuchsova díla vycházející z biblických, mystických a astrologických motivů byly k vidění od 80. let na mnoha výstavách v Rakousku, Německu, Itálii, Japonsku, Rusku a mnoha dalších zemích. K Fuchsovým přátelům patřili Salvador Dalí, Arno Breker, Mati Klarwein, Leonor Fini i Eva Nagy. Roku 1975, kdy patřil k nejmladším světovým umělcům, Salvador Dalí proklamoval: „ My jsme zlatý trojúhelník umění: Breker – Dalí – Fuchs. Můžete nás převracet jak chcete, ale my jsme vždy nahoře“. Umělec známý svým excentrickým chováním po sobě zanechal 16 dětí, které zplodil se sedmi různými ženami. Muž s nezapomenutelnou čapkou a sbírkou mnoha zlatých Rolls-Royců prožil skutečně naplněný a fantastický život. Zemřel roku 2015 ve Vídni.

Dále doporučujeme